nedeľa 17. mája 2015

Moje guacamole

Avokádo používam v svojej kuchyni posledné dva roky asi každý týždeň. Je chutné, bez cholesterolu, kopec vlákniny a ... Hlavne je tu spojenie, že je to zdravé a fakt chutné. Proste mňamka. Avokáda často dávam ako nátierku len tak prelisované s citrónom a soľou. Ale v poslednom čase , hlavne teraz keď začínajú dobré rajčiny tak robím guacamole. Tento názov a recept pochádza z Mexika, ale pre Kysučana je tiež vynikajúcou pochutinou :)
Krok č. 1
Kúpim avokádo, zrelé je vtedy ak je tmavé, alebo zelené ak je mäkké, alebo identifikátor odpadne mu ľahko "zostatok po stonke ". Prerežem ho napoly, vyberiem kôstku, lyžičkou vydlabem dužinu, tu potom pretlačím vidličkou na kašu. 
Krok č.  2
Pridám nadrobno nasekané rajčiny, a nesekanú jarnú cibuľku, alebo červenú cibuľu. Ja to riešim všetko v pomere 2 avokáda, 1 veľká paradajka, 1 jarná cibuľka.


Krok č. 3
Všetko dobre premiešam, vymačkám citrón a dosolím. Všetko teraz podľa vašej chuti :)
Krok č. 4
Papáme, ale nezabudnite sa podeliť s ostatnými :)

Ak máte chuť - pridajte nasekanú chilli papričku, koriander, cesnak, alebo limetkovú šťavu namiesto tej citrónovej. Je veľa obmien tejto pochutiny, ja som zvolila, tú ktorú môžu aj moje deti pretože pre Maxíka (1,5 roka ) sú to naj raňajky




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára