pondelok 4. mája 2015

Maximiliánkov denník - časť 11- Kysucká zima, Mikuláš a môj koníček lezene :)

Nazdar, ľudze. Neznám či sem Vám spomínal, že pochádzam z rodu kysuckého a rusnáckeho. Tak potom znace, že to je nebezpečné a ja som teš nebezpečný, ale v tom, že som šalene zvedavý, rýchly a na zožrate. Tento rok som zažil svoj prvý sňah, kerý šem neže videl, ale si aj uvedomil, že to je daco nové. Bola to pre mňa šalena skúsenosc, bo to padalo, bolo to chladivé, bele a furt to letalo kolem mňa. Segra me zebrala ven a mi ukazala co se s tym robí. 
Cez tu zimu sme šli se segru aj do mesta, bol tam taký program špívali tam dzeci, letali andelé s krídlama, cošikaj tam hundral ujo s belu bradu. Me nahaňali čerti, ale nebal šem še. Čertof še nebojim, ale ježibaby áno. Trochu me ty čerti zmaľovali kedz, me chycili. 
Potom večer šem musel umývac se segru boty, bo že to nejaký zvyk a ja že tam možno daco dostanem jak budzem dobrý. Pochopil šem, do rána šem posluchal a nic nerobil žle. Ráno šem še zobudzil aj ze šegru a kukácej jak šem bul šťastný :)
No a kedz sem šol s Tamu do kuchyne našli sme v tych botoch kopec sladkoscí, neuveriteľné.
Tak vám povem, že som hneď cmuľal a pchal do šebe co še dalo, mamke šem še snažil naznačiť, že boty budzem umývac každý deň , jak si sebe daco na druhý deň v nich najdem. Bohužaľ mi nerozumela tu moju hatlaninu. Sakra. 
V poslednu dobu, še snažim zdokonalavac v lezení a pchaní še de še da. Lezem za segru na poscel po rebríku :)

Lezem na krabicu od plenek , dokonca šem minule - po zemi v plazení cuval a podlezol šem až po ric pod gauč v obyváčke, ale nemohol šem še od ťal dostac .Mušel sem zjapac. Moja mamka neposiluje , ale mali sce to vidzec , jednu ruku zdvihla gauč a druhú me od ťal vytahla. Potom šem to schytal, ajajaj.
Potom jak mamka vypratala, knižnicu - dve police , bo šem trhal knihy, tak šem še tam teš učil lesc. Ona varila, kedz šem še dluho neozýval, tak me hľadala, ale nenašla. Až po chvíli, tak znace , že me to bavilo o to vacej. :)Potom me prichytila.  

Tak to je zataľ všicko, mám toho ešte na robote dosc, ale o tem až  nabudúce. Lezeňu zdar :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára